Veelgestelde vragen​

Tijdens het afrekenen kan het zijn dat enkele gegevens gevraagd worden.

Onze financiële partners hebben enkele gegevens nodig om te beslissen of ze een bestelling kunnen goedkeuren of niet. Zij gaan echter met de grootste zorg om met de gegevens en delen deze niet met derden. Meer informatie vindt u in onze “privacyverklaring”.

Ja, u kunt altijd gratis eerder aflossen. Neem contact op met ons of de betaalmethode om te vragen hoe u dit kunt doen.

Het spijt ons te horen dat uw bestelling is afgewezen. Probeer dan het volgende:

  1. Kies een andere betaalmethode/ termijn
  2. Kies een goedkoper product

Nog steeds niet gelukt? Dat kan verschillende redenen hebben. Waarschijnlijk vind u hier uw antwoord:

Waarom is mijn bestelling afgewezen?

Lukt het niet om een termijn te te betalen. Laat het ons dan weten via de mail (contact@somashome.nl). Vermeld daarin uw bestelnummer of u het hele termijn niet kunt betalen of alleen een gedeelte niet. Hoe sneller u ons dit laat weten hoe beter. Wij bespreken dit met de juiste financiële afdelingen, om u zo goed mogelijk te helpen. Mocht u contact opnemen met een financiële instelling, neem ons mee in de communicatie.

Wij raden u aan om in termijnen te betalen. Wanneer u kiest voor achteraf betalen moet u het volledige bedrag binnen 30 dagen betalen. U kunt niet wisselen naar betaling in termijnen. Wanneer u ervoor kiest om in termijnen te betalen, dan kunt u als u wilt altijd het gehele bedrag eerder aflossen. Lukt het om niet het hele bedrag te betalen dan houdt u zich aan uw termijn betalingen. Zo voorkomst u moeilijkheden.

Ja, iedere klant kan bij ons gespreid betalen. De voorwaarden per betaalmogelijkheid vindt u op deze pagina.

U hoeft geen gespreid betalen aan te vragen. Uw gegevens worden tijdens het bestellen automatisch gecontroleerd.

Nee, de termijnbedragen die u op de product pagina ziet staan, is wat u betaald.

Er zijn geen extra kosten om gespreid te kunnen betalen en het termijnbedrag verandert achteraf ook niet.

Houdt er wel rekening mee als u in 12 of meer termijnen betaald. Dan betaalt u ook rente, dit zit al in de termijnprijs verrekend. Zodat u weet waar u aan toe bent.

Nee, helaas is op het dit moment niet mogelijk om na het plaatsen van de bestelling, een andere betaalmethode te kiezen.

De looptijd kunt u niet langer maken. Wel korter door eerder af te lossen.

Hoe kunt je in onze webshop betalen?

Bij SomasHome kan je op verschillende manieren betalen; met bancontact, of in termijnen met creditcard. Hieronder vindt je alle details en de meest gestelde vragen.

We hebben de volgende betalingsmogelijkheden:

Betalen met Bancontact

Met Bancontact kun je op een vertrouwde, veilige en gemakkelijke manier online betalen. Je voltooit je betalingen rechtstreeks via de app of de internetbankieromgeving van je eigen bank. Bancontact faciliteert een directe online overboeking van jouw bankrekening naar de bankrekening van een ondernemer. Kies simpelweg jouw bank uit en betaal meteen het volledige bedrag.

Voor meer informatie, bezoek de website van Bancontact

Word je bestelling afgewezen? Zorg ervoor dat je voldoende geld op je bankrekening hebt staan en niet te lang hebt gewacht om in te loggen op je bankwebsite of app om de betaling te bevestigen.

  • Je moet voldoende saldo op je bankrekening hebben staan bij het plaatsen van de bestelling.
  • Uw bank moet Bancontact-betalingen ondersteunen

Achteraf of later betalen in 30 dagen (Klarna, Riverty)

Plaats je bestelling zoals je gewend bent en selecteer de betaaloptie “achteraf” tijdens het afrekenen. Zodra je bestelling bij jouw thuis is aangekomen, heb je 30 dagen om te betalen.

Achteraf betalen zonder rente.
Achteraf betalen zonder CKP.

Tip: Je kan het aantal dagen waarmee je achteraf betaalt niet verlengen. Denk je extra tijd nodig te hebben. Kies dan voor gespreid betalen in 3 of 4 termijnen. Je kan namelijk wel altijd gratis eerder aflossen.

Kun je niet op tijd je maandbedrag en/of achterstand betalen? Neem dan direct contact op met Klarna via 020 808 2852 of je Klarna account.

Klarna is de enige partij waarbij wij niet kunnen helpen bij een betalingsachterstand.

Achteraf betalen kan ook niet worden omgezet naar betalen in termijnen.

Wij raden daarom aan om in 3 of 4 termijnen te betalen.

Meer informatie over gespreid betalen

Gespreid betalen (wordt ook ‘in termijnen betalen of achteraf betalen in termijnen’ genoemd) is de mogelijkheid om nu iets te bestellen en het bedrag in termijnen (oftewel gespreid) te betalen.

Er zijn verschillende gespreid betalen mogelijkheden. Zo kan je gespreid betalen zonder rente en zonder BKR-registratie maar ook betalen met rente en met BKR-registratie.

Hierboven lees je meer over alle gespreid betalen mogelijkheden die wij aanbieden en de daarbij voorwaarden.

Plaats je bestelling zoals je gewend bent en selecteer de gewenste gespreid betalen optie tijdens het afrekenen. Tijdens het afrekenen worden je gegevens gecontroleerd.

Liggend aan de betaaloptie, ontvangt je elk termijn een betaallink of een automatische incasso afschrijving.

Gespreid betalen met Klarna of onze eigen methodes kan gemakkelijk bij ons SomasHome.

Wij zijn waarschijnlijk de snelst groeiende en qua assortiment en aantal betaalmogelijkheden, de grootste gespreid betalen webshop in België.

Wij focussen ons volledig op gespreid betalen. Wij doen dit niet erbij.
Omdat wij hierop focussen hebben wij bijna altijd de beste gespreid betalen voorwaarden. Bekijk hier onze gespreid betalen diensten.

  • Wij focussen op gespreid betalen, waar anderen dit erbij doen
  • Wij hebben bijna altijd de beste voorwaarden
  • Wij luisteren naar jouw situatie
  • Als uitstekend beoordeelde klantenservice
  • Groot en verder groeiend assortiment

Stond je vraag hier niet bij?

Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor vragen of opmerkingen, we maken het onze prioriteit om je te helpen!

                                            Gemiddelde reactietijd e-mail2 uur

Gemiddelde reactietijd WhatsApp chat5 minuut

Gemiddelde reactietijd bellen10 minuten

Menu