Veelgestelde vragen over retourneren

Het kan altijd voorkomen dat het door jou bestelde product niet helemaal is wat je ervan verwachtte. Geen zorgen, Je kan jouw producten altijd retourneren, mits je aan de eisen voldoet. Hieronder lees je alles over hoe retourneren werkt.

  • Je hebt een bedenktijd is standaard 14 dagen maar kan soms tot 30 dagen* zijn dit verschilt per verkoper en productcategorie en wordt aangegeven
  • Het artikel moet nog compleet zijn
  • Het artikel nog  – voor zover mogelijk – in de originele staat is en in de fabrieksverpakking zit.*

*Mocht er eventuele waardevermindering ontstaan omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij of de verkoper jouw de waardevermindering doorberekenen. De standaard bedenktijd is 14 dagen tenzij anders vermeld.

  • Na de 14-30 dagen bedenktijd liggend aan het product
  • Voor artikelen die op eigen initiatief zijn aangepast.
  • Het product is dusdanig slecht verpakt of teruggestuurd dat deze niet of nauwelijks verkoopbaar is
  • Verbruiksartikelen die gedurende het bedenktermijn kunnen bederven of waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Artikelen die je om hygiĂ«nische of gezondheidsredenen niet kunt terugsturen als je de verzegeling heeft verbroken (zoals airco’s en luchtreinigers met filtersysteem, producten die je in jouw lichaam gebruikt zoals bijv. tandenborstels).
  • Beeld en geluidsdragers, en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Artikelen die voor jou op maat gemaakt of aangepast zijn (zoals meubels die op opdracht gemaakt of die zijn aangepast).

Je ontvangt zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding het volledige aankoopbedrag op de rekening waarmee je het heeft betaald.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of dat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Het hangt af van de desbetreffende verkoper of de retourkosten voor de klant zijn, of dat deze de verkoper deze vergoed. Voor bepaalde producten wordt wel retourkosten in rekening gebracht of is de verzending voor eigen kosten. 

LET OP: witgoed artikelen die afkomstig zijn van de verkoper Witgoed Outlet, hiervoor bedragen de retourkosten €40,00.

Producten met verzending voor eigen rekening:

  • Nintendo Switch
  • Xbox
  • PlayStation
  • Witgoed Outlet producten

Beschadigd of defect artikel ontvangen?

Meld je artikel binnen het retourtermijn, retour in je account of via het onderstaande formulier.

Het product mag eenmalig gebruikt zijn

Puur en alleen om de aard, kenmerken en werking vast te stellen. Gebruik je het artikel uitgebreider of vaker, dan kan hier waardevermindering voor gerekend worden. Hiervoor ben je zelf aansprakelijk.

Voorbeeld 1: je mag een MacBook bekijken maar niet registreren
Voorbeeld 2: Hygiëne gevoelige producten zoals oortjes en tandenborstels mag je bekijken maar niet gebruiken.

Verpak je artikel stevig

Indien mogelijk in de originele doos.
Zodat deze niet tijdens terugzending beschadigd kan raken en bewaar je verzendbewijs.

Verstuur je zelf een duur product terug, gebruik dan altijd verzekerde verzending.

Retour aanmelden

    Als jij het retour formulier (digitaal) hebt opgestuurd, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

    Afhankelijk van het product voorzien wij of een partner je van een DHL of PostNL label of nemen we contact met je op om een ophaalafspraak te maken.

    • Meld jouw retour altijd aan
    • Zorg dat er iets op en in de doos zit waaraan wij kunnen herkennen dat de bestelling van u afkomstig is.

    Menu