Als je een artikel via Somas koopt, mag je ervan uitgaan dat het in goede staat is en bij normaal gebruik blijft werken zoals verwacht. Helaas, kan het echter gebeuren dat je het product moet aanmelden ter reparatie. Hier zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden. Om niet voor verrassingen te komen staan, raden wij je aan deze pagina door te lezen.

Al onze producten zijn bestemd voor de Benelux markt. Wij versturen geen producten vanuit Oost-Europa. Alle garantie wordt dus ook in Nederland/België geregeld.

Veelgestelde vragen over garantie & reparatie

Somas geeft minimaal 2 jaar garantie op het volledige assortiment. Uitgezonderd accessoires, waarvoor de fabrieksgarantie is beperkt is tot 6 maanden.

De garantievoorwaarden kan je nalezen in het meegeleverde garantieboekje bij je product of op de website van de fabrikant. Wij regelen het graag voor je en je kan bij ons altijd terecht voor vragen en opmerkingen over het reparatietraject. Bij of na levering van jouw product ontvang je een pakbon of factuur waarmee je aanspraak kan maken op de garantie.

Ja, je kan je garantie ook verlengen. Dit kan je doen tijdens afreken proces verlening. Hier verschijnt de mogelijkheid om je garantie te verlengen met 12, 24 of 36 maanden. Deze garantie gaat in op het moment dat de fabrieksgarantie is verstreken.

Deze optie wordt binnenkort getoond op deze pagina en tijdens het afrekenen.

U heeft altijd recht op de wettelijke garantie van uw product. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je in mag er in alle redelijkheid van mag verwachten bij normaal gebruik. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Je hebt altijd de eerste 3 maanden na aanschaf garantie op de reparatie.

Bij levering van je product ontvang je een pakbon waarmee je aanspraak kan maken op de garantie.

Heb jij je product langer dan 2 jaar geleden gekocht en valt het buiten de wettelijke garantie, of is je product defect gegaan als gevolg van val-, druk-, stoot-, of vochtschade? Ook dan zorgen wij dat het voor je wordt opgelost. 

Daar kunnen dan wel kosten aan verbonden zijn maar dit zullen we dan wel eerst met je overleggen. We rekenen wel altijd € 14,95 onderzoekskosten aan je door als je het defecte product bij ons inlevert in de winkel of opstuurt. Krijg je thuis bezoek van de reparateur, dan kunnen de onderzoekskosten hoger uitvallen.

Schade & Garantie formulier


    Menu