Inhoudsopgave

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de Verkoper;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of Verkoper in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de Verkoper ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
  8. Verkoper: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en Verkoper gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de Verkoper.

Artikel 2 – Identiteit van de Verkoper

[Naam Verkoper] (statutaire naam, eventueel aangevuld met handelsnaam);

[Vestigingsadres]

[Bezoekadres, indien dit afwijkt van het vestigingsadres];

Telefoonnummer: [en tijdstip(pen) waarop de Verkoper telefonisch te bereiken is]

E-mailadres: [of ander aan de consument aangeboden elektronisch communicatiemiddel met dezelfde functionaliteit als e-mail]

KvK-nummer:

Btw-identificatienummer:

Indien de activiteit van de Verkoper is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit.

Indien de Verkoper een gereglementeerd beroep uitoefent:

  • de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
  • de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
  • een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de Verkoper en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen Verkoper en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de Verkoper zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De Verkoper is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de Verkoper gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de Verkoper niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Verkoper kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft bijzonder:
        • de prijs inclusief belastingen;
        • de eventuele kosten van verzending;
        • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
        • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
        • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
        • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de Verkoper de prijs garandeert;
        • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
        • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
        • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
        • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
        • Verkoperde minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
        • De beschikbare maten en kleuren van een product kunnen anders zijn dan afgebeeld.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de Verkoper onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de Verkoper is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de Verkoper passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de Verkoper daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De Verkoper kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de Verkoper op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De Verkoper zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  6. Het bezoekadres van de vestiging van de Verkoper waar de consument met klachten terecht kan;
  7. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  8. De informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  9. De in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de Verkoper deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
  10. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  11. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
  12. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de Verkoper bekendgemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de Verkoper retourneren, conform de door de Verkoper verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de Verkoper. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de consument het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de consument na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de Verkoper heeft teruggezonden, is de koop een feit.
  5. Indien de consument een product retourneert dat beschadigd is of gebruikt is op een manier die de waarde ervan aanzienlijk vermindert, behouden we ons het recht voor om een lager bedrag te vergoeden. 
  6.  Indien de consument een product wilt retourneren dat beschadigd is of op een zodanige manier is gebruikt dat de waarde van het product aanzienlijk is verminderd, behouden wij ons het recht voor om de terugbetaling te weigeren.
  7. Voor op maat gemaakte producten zoals stoffen, matrassen of kledingkasten wordt doorgaans een lager bedrag terugbetaald. 

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de Verkoper bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de Verkoper dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 21 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
  3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
  4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de Verkoper niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De Verkoper kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de Verkoper dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
  3. die door de Verkoper tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  4. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  5. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  6. die snel kunnen bederven of verouderen;
  7. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de Verkoper geen invloed heeft;
  8. voor losse kranten en tijdschriften;
  9. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  10. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  11. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
  12. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
  13. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
  14. betreffende weddenschappen en loterijen.
  15. zie ook afwijkende of aanvullende bepalingen onderaan dit document.

Artikel 9 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de Verkoper producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de Verkoper geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de Verkoper dit bedongen heeft en:
  5. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  6. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  7. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  8. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de Verkoper niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

  1. De Verkoper staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de Verkoper er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de Verkoper, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de Verkoper kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 weken na levering aan de Verkoper schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  4. De garantietermijn van de Verkoper komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De Verkoper is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  5. Retourkoopjes, koopjeshoek, 2de kansproducten en refurbished producten kunnen een beperkte garantie hebben. Dit wordt op de productpagina vermeld.
  6. De garantie geldt niet indien:
  • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de Verkoper en/of op de verpakking behandeld zijn;
  • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. De Verkoper zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de Verkoper het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de Verkoper zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de Verkoper.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de Verkoper tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de Verkoper bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De consument dient dit  binnen 14 dagen na bestellen te laten weten, anders kan de Verkoper de bezorging niet meer nakijken en blijft de koopovereenkomst geldig.

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de Verkoper voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 – Betaling

  1. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de Verkoper te melden.
  2. In geval van wanbetaling van de consument heeft de Verkoper behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
  3. Eigendomsvoorbehoud, pas na uitvoering van de tegenprestatie oftewel betaling gaat het eigendom over naar de ontvanger. Ongeacht of deze het product al heeft ontvangen door middel van bezorging.
  4. Bij het uitblijven van betaling worden wettelijke incassokosten gerekendvanaf 14 dagen na de aanmaning.

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. De Verkoper beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de Verkoper, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de Verkoper ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de Verkoper binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de Verkoper. Vervolgens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de Verkoper niet op, tenzij de Verkoper schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de Verkoper, zal de Verkoper naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de Verkoper en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen custom build PC

Aan de productafbeeldingen, specificaties en prestaties kunnen geen rechten worden ontleend.

Consument is toegestaan aanpassingen en/of toevoegingen te maken aan producten die zijn aangeschaft bij verkoper als hier van tevoren schriftelijk toestemming voor is gegeven door de verkoper. Als de aanpassing/toevoeging niet is goedgekeurd, zal de garantie op het aangeschafte product komen te vervallen. De garantie op individuele componenten blijft gewaarborgd.

Bij het zelf repareren of reparatie door derden van een product aangeschaft bij verkoper komt de volledige garantie te vervallen. Dit is niet het geval als de consument componenten aanmeldt bij de juiste fabrikant van een component.

Als er tijdens levering of transport schade is aangericht aan een product aangeschaft bij Verkoper, dient de consument dit binnen 48 uur na ontvangst van het product te vermelden via e-mail naar info@SomasHome.be. Foto’s van de schade die het product heeft opgelopen moeten in de bijlage worden gezet anders wordt deze niet in behandeling genomen:

Foto van gehele buitenkant van het geleverde pakket (het pakketlabel moet zichtbaar zijn);

      • Foto de gehele inhoud van het pakket waarbij eventuele schade duidelijk zichtbaar is;
      • Foto’s van alle verpakkingen binnen de gehele verpakking;
      • Foto van het volledige artikel;
      • Foto’s van de schade.

Bij het niet nakomen van een leveringstermijn kan de consument geen aanspraak maken op een monetaire schadevergoeding, of een andere vorm van vergoeding bij Verkoper. Dit kan ook niet wegens de ontbinding van de overeenkomst. In het geval van opzet of grove schuld van Verkoper, heeft de consument het recht de overeenkomst te ontbinden, maar kan de consument geen aanspraak maken op enige monetaire schadevergoeding, of een andere vorm van vergoeding bij Verkoper.

De garantie van een aangeschaft product komt te vervallen als deze is bedekt of gevuld met tabak residu, vocht of andere restchemicaliën die worden veroorzaakt door blootstelling aan roken en/of tabak consumptie.

Verkoper is niet aansprakelijk voor:

      • Schade die direct of indirect veroorzaakt van derde voortvloeiende uit het volledige proces van de overeenkomst en het leveren hiervan;
      • Het niet tijdig leveren van producten. Alle levertijden zijn alleen een schatting van een realistische verwachte levertijd;
      • Voor de gegevens of bedragen in gegeven offertes na 48 uur;
      • Schade aan het aangeschafte product door;
      • Reparatie
      • Opslag
      • Bedrijf/gevolgschade
      • Schade door opzet
      • Schade door Software
      • Vochtschade
      • Data verlies
      • Valschade
      • Rookschade
      • Beschadigde I/O
      • Diefstal
      • Brand & Bliksem (weer)
      • Ondeskundig gebruik
      • Overklokken
      • Het zelf uitvoeren van een BIOS update
      • Tabak of tabak residu
      • Onder garantie geldt niet:
      • Normale slijtage;
      • Verwijdering van serienummer/ originele merk/ type aanduiding;
      • Defecten door onjuist gebruik;
      • Defecten als gevolg van verwaarlozing of ondeugdelijk onderhoud;
      • Gebruik, montage of installatie van de zaken of onderdelen in strijd met de gebruiksaanwijzing;
      • Defecten als gevolg van computervirussen of softwarefouten;
      • Gebreken die een gevolg zijn van blootstelling aan vocht;
      • Gebreken die een gevolg zijn van gebruik van niet originele onderdelen, randapparatuur en/of programmatuur;
      • Producten die tweedehands in omloop zijn gebracht;
      • Coil whine, (geluid kan kan ontstaand door elektrische spanningen op een spoel);
      • Bij videokaarten: het gebruiken van dit product voor doeleinden waar dit niet primair voor is bedoeld (bv. gpu-mining);
      • Alle vormen van schade of defecten veroorzaakt door de gevolgen van roken, tabak en nagelaten residu hiervan.

Verkoper is alleen aansprakelijk voor schade die is aangericht door Verkoper of medewerkers van Verkoper.

Een bestelling kan door de consument (afnemer) geannuleerd worden voor het is verzonden naar de consument. De consument (afnemer) krijgt het volledige bedrag teruggestort op de rekening waarmee de bestelling betaald is.

Als een consument (afnemer) een aankoop doet bij Verkoper moet deze de minimale leeftijd hebben van 18 jaar of toestemming hebben van zijn/haar ouders of bevoegde verzorger.

Als er een aankoop wordt gedaan door een consument(afnemer) onder de leeftijd van 18 jaar moet dit direct aangegeven worden bij Verkoper. Is dit niet het geval, behoud Verkoper het recht om de volledige order te annuleren.

Laptops:

Laptop-batterij: De garantietermijn van een laptop-batterij bedraagt 12 maanden. Het betreft hier een verbruiksartikel. Zoals bij alle batterijen, zal de maximale capaciteit afnemen in de loop van de tijd of door het gebruik, en is de levensduur van de batterij afhankelijk van het productmodel, de configuratie, geïnstalleerde applicaties, functies, gebruik, draadloze functionaliteit en instellingen voor energiebeheer. Bijgevolg is een vermindering van de capaciteit van de batterij of een kortere levensduur geen materiaal- en productiefout, en dekt de standaard garantie geen veranderingen in capaciteit of levensduur van deze batterij. De garantie van batterijen is niet te verlengen;

Oplichtende pixels en pixeluitval: Een scherm is opgebouwd uit miljoenen pixels. Elke pixel bestaat uit 3 sub-pixels (de kleuren, rood, groen en blauw). Deze pixels bestaan uit minuscule elektronica (transistors). In uitzonderlijke gevallen kunnen pixels spontaan gaan oplichten. Dat uit zich in continue oplichtende of gedoofde pixels. De kans hierop is klein, echter nimmer geheel uit te sluiten. Verkoper volgt hierin de ISO 13406-2 norm, klasse 2 (https://www.iso.org). Wanneer er pixelgarantie bij aankoop is aangeschaft, dan geldt klasse 1 voor de periode van 2 jaar na levering.

Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de Verkoper. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de consument het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen meubels

Afbeeldingen en kleurafwijking door 

De kleuren die op de foto’s en in de samplers worden weergegeven, zijn illustratieve kleuren en kunnen afwijken van de werkelijke kleuren, afhankelijk van de monitorinstellingen waaronder de kalibratie, het omgevingslicht, de kijkhoek, enz. Indien de consument deze gegevens in detail wenst te kennen, dient hij de technische dienst van Verkoper te raadplegen, aangezien het terugsturen om technische redenen voor rekening van de consument komt. Schaduwverschillen tussen bepaalde productiebatches zijn toegestaan.

Metalen frames zijn niet helemaal glad. Naden van lasnaden kunnen zichtbaar zijn en er kunnen onregelmatigheden of kleine defecten in de structuur op het oppervlak zijn.

U dient schade aan ontvangen meubels binnen 48 na ontvangst te melden.

Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de Verkoper. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de consument het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

 Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen fietsen

Uiteraard heeft u ook fabrieksgarantie op uw aangeschafte product wanneer u een product online koopt. Voor reparaties onder garantie kunt u terecht bij Fietsenconcurrent.be. U dient wel van te voren contact met ons op te nemen. U kunt de fiets ook laten ophalen door onze bezorgdienst. De eerste 3 maanden is dit gratis. Na deze 3 maanden tot een jaar betaalt u €29,99. Na een jaar bedragen de transportkosten €59.

Voor de garantie van fietsen gelden de garantievoorwaarden van de desbetreffende fabrikant. Verder gelden onderstaande voorwaarden:

Frame en voorvork: Op de materiaal- en constructiefouten van het frame en de vaste voorvork heeft u bij Fietsenconcurrent.be 3 jaar garantie. Op een verende voorvork geldt een garantietermijn van 1 jaar. Deze voorwaarden gelden alleen bij normale behandeling van de fiets. Slijtage valt buiten deze garantie.
Overige producten en accessoires: Op alle overige producten zit een garantietermijn van 1 jaar.
Onderdelen op de fiets: Er geldt een garantietermijn van 1 jaar. Dit geldt alleen wanneer de fiets normaal is behandeld en zijn gebruikelijke onderhoud heeft gehad. Op slijtage gevoelige onderdelen wordt alleen garantie gegeven als er sprake is van een fabrieksfout.
Wanneer u beroep wilt doen op de garantie, dan dient u altijd eerst contact op te nemen met Fietsenconcurrent.be. Wij helpen u graag verder en bieden een passende oplossing. Ook is het belangrijk om na 3 maanden een eerste controlebeurt te laten uitvoeren. Dit kan bij Fietsenconcurrent.be of elke andere gerenommeerde fietsenwinkel. Klachten die voortkomen door het nalaten van deze controlebeurt kunnen uiteraard invloed hebben op uw garantieclaim. Dit geldt voor fietsen geleverd door fietsenconcurrent.

De volgende voorwaarden gelden door fietsen geleverd door Fietsen4All, Megafietsen en/of superfietsen.

Op al onze fietsen is 1 jaar fabrieksgarantie van toepassing. Elektrische fietsen hebben zelfs 2 jaar fabrieksgarantie. Onder de fabrieksgarantie vallen alle mankementen die zijn veroorzaakt door een constructie- en/of materiaalfout(en).

De garantie kan uitsluitend worden ingeroepen door de eerste eigenaar van het product en de garantie is niet overdraagbaar.

Uitgesloten van garantie zijn alle onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, kettingen, kettingbladen, freewheelen, cassettes, bodies, kabels en remblokken tenzij er sprake is van een constructie- en/of materiaalfout(en).

Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.

Let op!

Om de garantie op je fiets te behouden moet je binnen 3 maanden na ontvangst van je fiets deze voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon). Wij adviseren je dringend om je fiets jaarlijks te voorzien van een uitgebreide onderhoudsbeurt.

De garantie vervalt:
– wanneer het product niet overeenkomstig met de bestemming, onjuist en/of onzorgvuldig is gebruikt;
– Wanneer het product niet conform de door de fabrikant voorgeschreven instructies is onderhouden;
– Wanneer reparaties niet op vakkundige wijze door een specialist zijn verricht;
– Wanneer er naderhand onderdelen zijn gemonteerd welke niet overeen komen met de technische specificatie van het betreffende product of deze onjuist zijn gemonteerd.

Garantie fiets besteld IN DOOS

Je hebt een fiets IN DOOS besteld. Dit betekent dat de fiets voor ca. 85%* is voor gemonteerd en je nog ca. 15%* zelf gaat monteren. Je hebt op een fiets IN DOOS 1 jaar fabrieksgarantie. Het is belangrijk dat je voor het afmonteren van de fiets de onderdelen controleert op eventuele lakschade. Wij kunnen geen garantie geven op lakschade na montage.

Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.

Waar moet je extra rekening mee houden wanneer je er voor kiest een fiets in doos aan te schaffen?

Wanneer je een fiets in doos besteld is ca. 85%* voor gemonteerd in de fabriek. Let hierbij op dat je bij het monteren van de fiets ook de reeds gemonteerde onderdelen moet controleren op montage. Controleer bij alle bouten, schroeven en moeren of deze stevig aangedraaid zijn.

Bij het monteren en afstellen van beide banden is het belangrijk om de spaakspanning te controleren. Een goede spaakspanning draagt bij aan het voorkomen van een slag in het wiel. Wij adviseren je spaakspanning te laten controleren door je fietsenmaker. Wij geven bij een fiets besteld in doos geen garantie wanneer er een slag in het wiel zit.

Het afstellen van de remmen en versnellingen is een nauwkeurige klus. Je kan dit door de instructies te volgen zelf doen of ervoor kiezen je fietsenmaker dit te laten uitvoeren. Wij adviseren als je er voor kiest om zelf je remmen en versnellingen af te stellen dit te laten controleren door je fietsenmaker. Zo weet je zeker dat de remmen en versnellingen juist zijn afgesteld. Uiteraard heb je ook op deze onderdelen 1 jaar fabrieksgarantie.

Let op mankementen veroorzaakt door montage of afstelfouten vallen buiten de garantie.

Let op: Montage gereedschap is niet inbegrepen bij een bestelling van een fiets IN DOOS. Bestel je Montage gereedschap hier!

* De nog te monteren onderdelen verschillen per model

Garantie fiets RIJKLAAR besteld

Je hebt een fiets RIJKLAAR besteld. Dit betekend dat de fiets voor 100% is gemonteerd en ook de remmen en indien aanwezig de versnellingen voor je zijn afgesteld. Wij raden je aan bij ontvangst van de fiets een proefrit te maken en de remmen en versnellingen goed uit te testen. Mochten de remmen en versnellingen niet naar wens functioneren, meld dit dan binnen 5 werkdagen nadat je de fiets hebt ontvangen. Na deze periode geven wij geen garantie meer op mankementen welke gerelateerd zijn aan het afstellen van de remmen en versnellingen.

Je hebt op een fiets RIJKLAAR uiteraard 1 jaar fabrieksgarantie.

Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.

Aanvullende garantie elektrische fietsen

Op al onze elektrische fietsen gelden dezelfde garantievoorwaarden als onze gewone fietsen. De fabrieksgarantie op elektrische fietsen is 2 jaar. Een elektrische fiets is voorzien van een accu. Voor de accu gelden aanvullende garantievoorwaarden. Je hebt op de accu van je fiets ook 2 jaar fabrieksgarantie op werking, constructie- en/of materiaalfout(en). De fabrieksgarantie geldt niet op de afname van de capaciteit van de accu, deze neemt namelijk af naar rato van het aantal laadcycli en de leeftijd van de accu. De afgegeven actieradius van de accu is een indicatie. De daadwerkelijk te behalen actieradius is sterk afhankelijk van meerdere factoren zoals, rijgedrag, de belasting, onderhoud, omgevingsfactoren en de gebruiker. Wij geven geen garantie op de actieradius.

Aanvullende garantie OUTLET fietsen

Wij bieden Outlet fietsen aan. Deze fietsen hebben een cosmetische afwijking denk hierbij aan een lakschade, deukje, iets verbogen onderdeel of een combinatie hiervan. Om deze reden worden onze outlet fietsen tegen een flink gereduceerde prijs aangeboden. Technisch mag je ervan uit gaan dat de fiets in orde is. Hoe groot de schade is en of dit op 1 of meerdere plaatsen op de fiets aanwezig is kunnen wij niet van te voren aangeven. Je hebt op een outlet fiets net als op onze andere fietsen fabrieksgarantie. Je hebt geen garantie op de lakschade, deukjes of andere cosmetische afwijkingen. Outlet fietsen mogen niet retour en wij geven geen geld terug op een outlet fiets.

Let op!

Om de garantie ook op je Outlet fiets te behouden moet je binnen 3 maanden na ontvangst van je fiets deze voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon). Wij adviseren je dringend om je fiets jaarlijks te voorzien van een uitgebreide onderhoudsbeurt.

Artikel 20 – Aanvullende of afwijkende bepalingen refurbished

De volgende voorwaarden gelden voor laptops van SEScomputers/Greenchoice Refurb:

Op alle refurbished producten zit 1 jaar garantie op technische defecten. Binnen deze periode worden defecten kosteloos opgelost. Alle laptops worden geleverd met 1 jaar garantie (3 maanden garantie op de accu).

Uitgezonderd van garantie is software; Zaken zoals virussen, spyware, malware of andere softwarematige ontstane storingen. Ook uitgesloten van de garantie is val, stoot- en vochtschade.

Reparaties kunnen via SomasHome.be worden aangemeld en worden doorgaans binnen 5 werkdagen afgehandeld en retour gestuurd.

 

Menu